Beschikbaarheid


beschikbaar vanaf versie 16.3

Vraag

Gebruik online portal

Oplossing

Als eindgebruiker

Aanmelden

 

U kan aanmelden door naar de door het kantoor aangeleverde URL te surfen, of eventueel via de kantoorsite door te klikken (dit hangt af van het kantoor).

 

In het aanmeldingsdialoog brengt u uw persoonlijke login en wachtwoord in:

 

 


en u vervolgt met 'Login'. Als uw aanmeldgegevens correct zijn, dan zal u meteen de voor u toegankelijke dossiers te zien krijgen, bijvoorbeeld:

 

 

 

Indien u nog niet over een geldige login beschikt, dan kan u met de optie 'Login aanvragen' een nieuwe login aanvragen:


 


Breng uw persoonlijke gegevens in, kies hier geen al te eenvoudig paswoord, en klik op 'Aanvragen'. Er wordt op dit moment een e-mailbericht aan het kantoor verstuurd, die dan uw aanvraag kan behandelen en u al dan niet toegang tot het platform zal verlenen.

 

Het advocatenkantoor ontvangt de aanvraag in de vorm van volgend e-mailbericht:

 

 

 

Wanneer u wel reeds een geldige login heeft, maar het wachtwoord vergeten bent, dan kan u een nieuw wachtwoord aanvragen via de optie 'Wachtwoord vergeten':

 

 

 

U zal in uw e-mailbox een dergelijk bericht ontvangen:

 



Kopieer het in dit bericht weergegeven wachtwoord en gebruik dit om aan te melden. Pas uw wachtwoord nadien eventueel terug aan naar uw voorkeur via:

 



Overzicht dossiers

 

Zoals zonet aangegeven, wordt na aanmelding meteen het overzicht van toegankelijke dossierfiches geopend, bijvoorbeeld:

 

 

 

In dit dialoog kan u heel wat zaken verrichten, u kan door de dossierfiches navigeren met de navigatiebuttons onderaan:

 

 

Bovenaan links kan u 'snel zoeken', dit laat u toe m.b.v. een trefwoord meteen één of meerdere dossiers te lokaliseren:

 

 

Daarnaast kan u ook geavanceerd zoeken, daartoe klikt u de optie 'Geavanceerd zoeken' aan waarna u diverse zoekparameters kan opgeven.

 

De look & feel kan u bijsturen via de opties 'Kolommen' en 'Sorteren', snelsorteren kan u ook door op de kolomhoofding te klikken.


Stel dat u uw overzicht wenst gesorteerd te hebben op dossier, klik dan het pijltje in de hoofding aan:

 

 

 

Door meerdere malen dit pijltje aan te klikken kan u aflopend of oplopend sorteren.

 

De 'Afdrukken'-optie laat u tenslotte toe om van het getoonde overzicht een afdruk of PDF, XLS-export te maken:

 

 

Het overzicht zelf geeft in de kolom 'Stand' de recentste informatie uit de dossierstand weer. De volledige historiek van de stand kan u bekijken door de eerste kolom aan te klikken:

 

 

 

Na het aanklikken krijgt u in een opliggend scherm het detail te zien:

 

 

Rechts bemerkt u vier aanklikbare kolommen, u kan respectievelijk de beschikbare documenten, facturen, de derdengelden (als werd aangegeven dat deze online beschikbaar moeten zijn) consulteren, en tenslotte een icon om een e-mailbericht op te maken en te verzenden naar het kantoor:

 


 

 


Door op de bestandsnaam links te klikken wordt het document gedownload en kan het meteen door de eindgebruiker bekeken of afgedrukt worden.

Facturen

 

Net zoals voor de documenten, kan u de gepubliceerde facturen consulteren en desgewenst downloaden, vanuit het overzicht dossiers kan u dit overzicht bekomen via de desbetreffende button:

 


 

Het overzicht facturen zelf ziet er ongeveer als volgt uit:

 



E-mailbericht sturen

 

In het dossieroverzicht zal u uiterst rechts een kolom bemerken, die u toelaat voor de fiche in kwestie een e-mailbericht te verzenden naar het advocatenkantoor. Het aanklikken opent een opliggend dialoog met volgende tekst:

 


 

U vult het e-mailbericht aan, en klikt op verzenden om het bericht te versturen.

Als administrator

Instellingen

 

Enkele kantoorgegevens, die o.a. gebruikt worden voor de communicatie en layout van uw portal, kunnen via het Online Portal gewijzigd worden:

 

 


De overige instellingen, zoals de instelling van SMTP-server en mailprotocol gebeuren steeds vanuit Themis.


Online gebruikers

 

Naast de instellingen in Themis, biedt ook het Online Portal mogelijkheden om de online gebruikers te beheren:

 


 

Bemerk dat deze mogelijkheden ook voorzien zijn in Themis.

Logging

 

Elke aanmelding, opvraging van dossieroverzichten, documenten, ... worden gelogd in één centrale loggingtabel (sc_log). Als administrator kan u deze logging via het Online Portal opvragen: